1.13.2020

এমবি বেশি কাটার কারন সহ সমাধান

How to Restrict Background data of apps

( ইংলিশ এর নিচে বাংলায় আছে এ ট্রিকসটি)

Many types of applications on our mobile background use less internet or data, which means different browser running. We do not understand the application or app that is running, but using internet in the background, your internet MB can end very quickly and you do not understand how to finish MB so quickly.

So, if you go to the settings options of your android mobile then go to the data usage options from the options there, you will see the list of mobile apps that are on the background of your phone which is the most internet mb on your mobile or use the MB on the background. Doing.

And, if the app or application that uses more background data from the list of apps or applications, disables the option by entering the "data" option in the select or click, then that application or app background will no longer use data or internet.

Or you can follow the skinshoots below
 
This Post See bellow Bangla Varsion

আমাদের mobile এ অনেক রকমের application কম বেশি পরিমানে background ইন্টারনেট বা data ব্যবহার করতে থাকে,মানে বিভিন্ন ব্রাউজার রান্নিং থাকে।  application বা app গুলো যে running আছে আমরা বুঝিনা কিন্তু background এ internet ব্যবহারের ফলে আপনার internet এমবি অনেক তাড়াতাড়ি শেষ হয়ে যায় এবং আপনি বুঝতে পারেননা এমবি কেমনে এত তাড়াতাড়ি শেষ হয়েছে।

তাই, আপনার এড্রোয়েড mobile এর settings options এ গিয়ে তার পর ওখানের options গুলো থেকে Data usage options এ গেলে, আপনার ফোনের background এ অন থাকা সেই  Mobile এর app তালিকা দেখবেন যেগুলি আপনার mobile এট সব থেকে বেশি internet mb বা background এ অন থেকে এমবি ব্যবহার করছেন।

এবং, apps বা application এর তালিকা থেকে যেই app  গুলিসব থেকে বেশি ব্যাকগ্রাউন্ড data ব্যবহার করছে তাকে select বা click কোরে তাতে থাকা “ data”  অপশনটিতে প্রবেশ করে options হতে disable করে দিলেই সেই application বা app background আর data বা internet ব্যবহার করবে না।

অথবা নিচের স্কিনশুডগুলি ফলো করতেও পারেন







Related Posts

এমবি বেশি কাটার কারন সহ সমাধান
4/ 5
Oleh